Sergio Beser i el gestor Fuster a “Los Mares del Sur”

Avui fa 6 anys que va morir Sergi Beser, Amparo Panadero en el seu facebook ho recordava, nosaltres també ens unim a aquest record. En el nostre cap de setmana “Negre Com la Trufa” volem donar el seu nom al nostre lloc de trobada, de la gastronomia amb la literatura i dels lectors amb els escriptors.

Durant el cap de setmana del 19 al 21 de febrer la Llotja de l’Ajuntament de Morella es convertirà en “L’Espai de degustació Grastro-Literària Sergi Beser” on es podrà degustar la novel·la negra i pinxo negres de tòfona, i que després de les taules els escriptors es trobaràn amb els lectors per a conversar i signar llibres, un lloc on Sergi segur estaria molt a gust compartint els plaers de la lectura, de la gastronomia i de la conversa.

Com Facebook no ens deixa compartir l’entrada d’Amparo Panadero hem copiat les paraules del seu mur i afegim l’enllaç als seus “Lunes al Sol” del 26-1-2010. També compartim una foto de “Negra i Criminal” on apareixen els dos protagonistes del fragment en un homenatge que va fer la llibreia a Manuel Vázquez Montalbán en 2005:

Hace un sexenio de tu ausencia. “Aquellos setenta y ocho kilos de mala leche pelirroja” que escribiera Vázquez Montalbán. Aquella sonrisa siempre dispuesta, aquella energía anímica, aquellas palabras siempre sabias, cálidas, aquellos miles de libros, aquellos compromisos y luchas, aquellos abrazos. Seguimos recordando, sintiendo tu presencia frente a una tortilla de patatas, con la alegría de los encuentros, con el calor que nos rodeaba. Siempre en el corazón Sergio Beser.

“Se puso Fuster a la tarea mientras Beser les daba a picar migas de pan fritas con chorizo y butifarras de sangre de Morella. Sacó una garrafa de vino de Aragón, y los vasos parecían una cadena de cubos de agua en el trance de apagar un incendio. Fuster había traído del coche una caja de cartón aceitosa a la que trataba como si guardara un tesoro. Curioseó Beser el contenido y gritó: …

–¡Flaons! ¿Tú has hecho esto por mí, Enric?

Se abrazaron como dos paisanos que se encuentran en el Polo y explicaron al avinado Carvalho que los flaons son el escalón superior del pastisset, de todos los pastissets dels Països Catalans. En todo el Maestrazgo se hacen con harina amasada en aceite, anís y azúcar, y se rellenan de requesón, almendra molida, huevo, canela y raspadura de limón.

–Mi hermana me los trajo ayer. El requesón es una cosa muy jodida y se estropea en seguida….

LOS MARES DEL SUR. Manuel Vazquez Montalban

Lunes al Sol – Carvalho descubrio els flaons

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s